Cumulunimbus, Projecte D’ESDAP Catalunya Campus Olot, Finalista A FAD 2020

Cumulunimbus, projecte d’ESDAP Catalunya Campus Olot, finalista a FAD 2020

La instal·lació Cumulonimbus, elaborada per l’alumnat de Disseny d’Interiors de l’ESDAP Catalunya Campus Olot ha estat seleccionada com a  finalista a la 62 edició dels Premis FAD d’Arquitectura i Interiorisme.

El projecte ha sorgit dins l’assignatura optativa de 4t, Disseny de muntatges efímers, i ha estat liderat pel professor Quim Domene. Es va poder veure al festival del foc i de la llum Lluèrnia d’Olot, celebrat el 9 de novembre de 2019.

La instal·lació té com a objectiu fer realitat l’efimeritat i convertir-la en element discursiu. La posada en escena consisteix a omplir el pati de l’escola amb escuma, llum i so, omplir-lo “de cel” i “controlar els núvols, la pluja i també la tempesta”. A través de la no materialitat d’aquests elements es vol representar alguna cosa existent, però intangible, ja que l’escuma del núvol desapareix si s’intenta tocar, la llum s’esvaeix en no trobar l’escuma per reflectir-s’hi i el so esdevé soroll.

L’obra ha quedat finalista dins la categoria d’Intervencions Efímeres, on s’han destacat tots aquells projectes que aprofiten la condició efímera per experimentar, excedint els límits de l’actuació física per proposar canvis de paradigma en els reptes que afronten.

En aquesta edició dels premis FAD es van presentar 616 obres, de les quals 200 corresponen a la categoria d’arquitectura, 173 a la d’interiorisme, 41 a la de ciutat i paisatge, 80 a la d’intervencions efímeres, 81 a la de pensament i crítica i 41 als premis FAD internacionals.