Valors:

El diàleg, el respecte i l’educació són essencials perquè l’Escola d’Art d’Olot sigui un espai de convivència que permeti el treball cooperatiu per projectes.

La creativitat, la innovació i l’esforç per millorar són la base perquè l’Escola d’Art  esdevingui un centre de referència en la formació de les arts i el disseny i doni resposta a la societat en general.

La formació professionalitzadora ha de ser adaptable a la diversitat, ha de permetre una excel·lent inserció laboral i ha de fomentar l’emprenedoria.

Proximitat: Som l’única escola oficial d’art i disseny de les comarques gironines.

Qualitat i excel·lència: Oferim una proposta educativa singular i de qualitat basada en el treball competencial i per projectes reals i en col·laboració amb les empreses.

Professionalització: Els ensenyaments superiors de disseny que ofertem formen, a diferència dels graus universitaris, específicament en disseny gràfic i disseny d’interiors. Una especificitat que és una oportunitat d’inserció laboral. Els cicles de grau mitjà i superior també estan enfocats a cobrir les necessitats de les empreses.

Preus públics: Al ser un centre públic del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya oferim preus ajustats i competitius.

Vinculació amb el territori: Fa més de 200 anys que participem activament de l’entorn social, educatiu, econòmic i cultural d’Olot i de la Garrotxa.

Vocació social: Creiem en el disseny i l’art com a agents de canvi social. Per això col·laborem amb empreses com La Fageda. També apostem pel reciclatge i el respecte al medi ambient en tota l’activitat de l’escola.

Pràctiques a empreses: S’ofereix completar la formació en centres de treball amb pràctiques a nivell nacional i internacional.

Inserció laboral: El 70% (de mitjana) de l’alumnat que finalitza els estudis a l’Escola d’Art d’Olot aconsegueix una feina. L’ocupabilitat és molt elevada.

Personalització: Els grups són reduïts, fet que garanteix una atenció directa i personalitzada als alumnes. A més es fan habitualment tutories individualitzades.

Identificació: Molts professors de l’escola són exalumnes, fet que posa de manifest el compromís i la identificació amb la institució.