Finalistes A La 3a Edició Dels Premis Mestre A La Investigació Docent 2024

Finalistes a la 3a edició dels premis mestre a la investigació docent 2024

El projecte de Gemma Reixach i Genís Ibanco, professors de l'Escola d'Art d'Olot, ha estat seleccionat com a finalista als premis mestre a la investigació docent 2024

El passat 26 de setembre de 2024 es va fer pública la resolució del jurat de la 3a edició dels premis mestre a la investigació docent organitzats per la Confederación de Escuelas de Artes Plásticas y Diseño. El projecte dels professors de l’Escola d’Art d’Olot ha quedat finalista i ha estat publicat a la revista Interlínea. Quadernos de investigación en arte, diseño y educación.

El projecte docent presentat amb el títol: Experiencia creativa transversal con el uso de técnicas gráficas y tecnología digital avanzada como metodologías. Caso práctico: diseño de un alfabeto colaborativo de letras capitulares con lettering, s’ha dut a terme des del mòdul de Tipografia i el de Teoria de la Imatge del CFAS de Gràfica Publicitària de l’Escola d’Art d’Olot, durant el curs 2023-2024.

Des del mòdul de Tipografia s’ha experimentat amb l’arquitectura i la morfologia de les lletres, s’ha analitzat el context històric de les lletres capitulars per després dissenyar la seva pròpia proposta creativa amb la tècnica del lettering, aplicant els coneixements creatius, tècnics i funcionals de l’escriptura i de la tipografia. Per reforçar els procediments s’ha utilitzat la reproducció risogràfica per enllaçar la creativitat i la tècnica amb un procés d’impressió. Des del mòdul de Teoria de la Imatge s’han passat les lletres des d’un entorn 2D a un 3D, a través de realitat augmentada, amb el propòsit d’interactuar amb la lletra, mostrant tot el procés de disseny i la morfologia de la lletra des d’altres punts de vista de manera participativa i interactiva.

El projecte ha treballat amb transversalitat metodològica i disciplinar, perquè els alumnes es familiaritzin amb els processos i les eines d’una professió que posa en valor el coneixement i les habilitats de noves tecnologies, però que també utilitza les tècniques gràfiques com recurs creatiu.

L’objectiu de la Confederación de Escuelas de Artes Plásticas y Diseño és impulsar la qualitat i la millora de l’educació, així com el desenvolupament de les competències necessàries a la societat del coneixement. Per això, valora i recolza les propostes pedagògiques i els materials innovadors que serveixin d’estímul als docents poden donar resposta a les necessitats socials.

El propòsit de la CEA és fomentar entre els docents activitats investigadores i l’elaboració d’estudis i treballs innovadors que contribueixin al desenvolupament de l’aprenentatge dels alumnes, la preparació per a la futura inserció social i professional i, en definitiva, el reforç de les capacitats i actituds requerides per participar plenament i de forma responsable a la societat i economia en què estan immersos.

Podeu accedir al projecte aquí.

Captura de pantalla 2024-07-11 a las 16.24.15