Transnational Trainning, Dins El Projecte ABeyGa

Transnational Trainning, dins el Projecte ABeyGa

Durant la setmana del 7 a  l’11 de febrer l’Escola d’Art d’Olot ha realitzat el TRANSNATIONAL TRAINNING dins el projecte Art Beyond Gaze (projecte interinstitucional Europeu Erasmus KA227 que fomenta estratègies per a la creativitat en el sector juvenil). Activitats destinades a obtenir recursos artístics i metodològics, amb l’objectiu de treballar la inclusivitat en l’àmbit social i educatiu per crear entorns més accessibles. L’objectiu de l’activitat d’aprenentatge ha estat la de formar a persones implicades en l’àmbit educatiu (formadors, representants d’entitats de treball social, responsables de projectes de museus). Amb el suport de formadors  especialitzats, per tal de potenciar les competències pedagògiques, ètiques, transculturals i interculturals sobre les pràctiques de l’artteràpia i metodologies més accessibles.

Durant 5 dies s’han realitzat tota una sèrie d’activitats relacionades amb el DUA (disseny universal de l’aprenentatge),  l’Artteràpia i tècniques artístiques.  A les jornades han assistit formadors-participants de les institucions partners i docents de l’Escola d’Art d’Olot que gestionen aquestes activitats.
En el projecte han participat organitzacions i centres culturals que pertanyen al context local , de manera que puguin aplicar les metodologies bàsiques d’artteràpia, DUA i tècniques artístiques, augmentant d’aquesta manera les seves habilitats per donar suport als joves, especialment amb SEND, a expressar-se, alliberar el seu esperit creatiu i avançar cap a la seva autorealització.