Mural Medicus Mundi

El dia 12 de maig, els alumnes de 2n curs del cicle de Revestiments Murals de l’Escola d’Art d’Olot conjuntament amb l’artista d’art urbà de Jordània, Dalal Mitwally van realitzar un mural participatiu per tancar el 1r Encontre Artístic Internacional organitzat per l’ONG Medicus Mundi Mediterrània.

El mural participatiu va ser una cocreació dels nostres alumnes i la Dalal, ja en la creació del concepte com en l’obra en si mateixa. La creació del projecte ha estat molt interessant, la Dalal ha fet sortir els alumnes de les aules i els ha portat al carrer. Utilitzant els carrers d’Olot, les persones i els objectes per crear un diàleg i una història que acompanyi la imatge de l’obra definitiva.

Aquest mural de gran format vol ajudar a fer visible la necessitat d’alliberament de l’opressió masclista, amb la intenció de fer reflexionar als espectadors i col·laborant així en la lluita i la prevenció de la violència masclista i el dret de totes les dones a una vida lliure de violència de gènere.

El mural participatiu es troba a la Ronda Paraires, on conjuntament amb l’acció pictòrica es va realitzar l’esdeveniment de presentació del mural SHE, realitzat també pels nostres alumnes, on vam comptar amb la col·laboració de la cantautora eco feminista Mònica Guiteras i el DJ Yotu Meneo que ens van acompanyar durant la creació del mural.